Monday, January 2, 2012

my trip to cameron highland


Assalamualaikum dan salam sejahtera..
the first thing that pop-up to your head when u see strawberries is CAMERON HIGHLAND right..? it is a synonym between strawberry and cameron highland.. that's why my first picture is a picture of strawberries.. so that u can guess the next story would be about cameron highland...


beberapa bulan yg lepas (30 sept 2011) aku g cameron highland ngn kete sendri.. mmg terkejut gk tgk jln nk ke cameron tu... sgt berliku dan memual kn.. aku pn hmpir muntah.. membayang kn nye semula pn leh wat aku mual.. haha.. nasib baik la time tu aku yg drive.. kalo x, sure dh kuar dh segala isi perut... smpai sana jer, mmg dh terasa penat.. mujur la g ngn kwn2 kn.. kalo g rombongan, mesti x leh nk wat xtvt sndri.. beberapa jam smpai sana x terasa lg kesejukkan cameron.. mlm tu ktorg dh mula mengigil.. sume stok pkai sweater jer.. even dlm umah.. rs susah gler nk mandi sbb kebekuan.. haha..


sepanjang tiga hari d sana, mmg best.. tenang jer aku rs.. ari kedua aku dan kengkawan g jln2.. pemburuan strawberi pn bermula.. kt cameron la kata kn.. nk cr per lg kalo bkn strawberi kn..? haha...



pas g cr strawberi, kami g ladang BOH.. yg ni lg seram jln nyer.. kecik gler dan sering bertembung ngn kenderaan besar like bus and truck.. masa drive kt cni, terbang nyawa aku separuh.. smpai jer kt sna, aku cm dh x larat.. longgar lutut aku.. sbb masih kecut perut...

atas ni gmbr yg wajib de kalo g ladang BOH.. even kalo filem2 wat pengambaran pn, mesti tunjuk scene ni... dh mcm trademark ladang BOH la plak.. tp mmg best pn mkn kt cni.. ngn udara sejuk nyer.. pemandangan lawa nyer... mmg best..


posing kt signboard BOH sebagai bukti kehadiran.. haha... dan kt bwh ni, posing kt d sebalik pokok teh... mmg menghijau kt sana.. best btul..


ktorg x lps kn peluang tuk g kilang memproses teh BOH... nk gk tgk cmner diaorg wat teh kn.. slama ni yg aku tau, diaorg kering kn teh and pastu kisar tuk jd kn teh.. tp mmg pengalaman yg bermakna la g ladang teh ni...


ari ke tiga d sana sblum blk, ktorg singgah taman lebah, taman bunga dan taman rama2.. mmg sronok aku snap gmbr2 kt sana.. de antara gmbr yg aku mik tu, aku mmg suka... ni antara gmbr nyer...

i don't really realize that i love rose that much, until i take the pictures and its turn out that rose is the most loveliest flowers ever...

pas g taman bunga, ktorg g plak aman rama2.. indah sungguh ciptaan Allah... Subhanallah...


this is such a lovely memories yg mmg x kn dpt aku lupa kn.. dh la first skali sbb ni la first time aku ke cameraon highland.. dh la tu, first time lak aku drive kt tmpt yg mencabar.. dan yg plg best, mmg tenang sgt kt sana.. really wish can go there again...

1 comments:

Anonymous said...

Situs Bokep Terlengkap dan Terbaru 2020

-Bokep Indonesia
-Bokep Barat
-Bokep Jepang
-Photo Model Bugil

Jangan lupa share kalau kalian suka :D