Friday, December 11, 2009

my songs..~~

now, aku nk tulih something yg a lil bit light.. things about me and my music.. kalo dlu, aku mmg x lyn music2 ni.. smpai la aku masuk asrama skolah teknik.. masa 2 walaupn d larang bwk walkman, ktorg bli gk yg kecik2 2 supaya x kantoi.. haha.. so start dr ctu la aku mula hidup ngn dunia muzik aku...


aku mula suka lagu EMINEM masa aku diploma..


lagu EMINEM pertama yg aku hafal ialah Stan.. and followed by Cleaning Out My Closet.. dh jd lagu favorite aku dh dua lagu 2... kengkawan slau ckp "x elok la lagu2 EMINEM ni.. bnyk mncarut jer".. well, bg aku, bkn lirik nyer yg aku kagum.. tp keberanian dia meluah kn perasaan dia dlm setiap lagu2 dia.. try read all the lyrics and u will know what i mean.. sume album dia (yg d jual d Malaysia) aku de.. kalo yg x de 2, aku akn try download dr internet..


selain EMINEM, aku suka gk ngn LINKIN PARK..


sume lagu LINKIN PARK (majority), aku hafal.. best gler dgr lagu2 LINKIN PARK masa tgh stress.. hehe.. sume lagu2 LINKIN PARK favorite aku.. just lately ni jer diaorg nyanyi lagu cm ala2 slow n aku x brape suka.. first song LINKIN PARK yg aku hafal ialah lagu In The End.. n cm EMINEM gk, sume album LINKIN PARK aku de.. except album dia yg terbaru ni jer aku x de sbb x brape suka (sbb lagu slow skit)...


lately, aku suka DOWN a.k.a KILO...
sure rmai yg knal dia ni.. sbb album nyer x de d Malaysia (rs nyer la).. hehe.. tp lagu first yg aku suka ialah one of theme songs in Bring It On : To The Finish... tajuk nyer Like A Cholo... first time dgr, trus suka.. n aku pn download gk lagu2 dia yg lain.. mmg lyn... dh la most of lagu2 dia hip hop tp versi mexico.. lg la aku lyn.. haha..


slh sorg penyanyi yg aku lyn gk ialah PITBULL...


first time dgr lagu2 dia dlm cite Fast And Furious, aku byg kn dia african american.. tp rupa nyer cerah and ensem gk.. haha.. album dia Rebelution (2009) mmg yg terbaik.. sumer lagu2 dia best.. kalo korg nk tau best yg mcm mne, try la cr.. hehe.. some of lagu2 dia slalu gk kuar radio.. contoh nyer I Know You Want Me and Hotel Room Service.. aku rs kt era pn de kuar gk lagu2 dia.. tp kt Hitz Fm mmg de la.. n mostly DJ slalu wat remix ngn lagu2 dia.. lyn~~~


tp jgn sangka aku x lyn classic.. one of my favorite classic singers, mesti la Allahyarham Tan Sri P.Ramlee.. hehe..

suara dia mmg yg terbaik beb..!! masyuk gler lyn lagu2 dia... haha... aku de album kompilasi dia.. tp bebaru ni aku download jer kt internet.. baru tmbh syok.. hehe..


kekadang kalo nk wat assignment, aku slalu dgr lagu Instrumental jer.. contoh nyer lagu2 Kenny G, Kitaro or Maksim.. mmg syok.. hehe..

actually bnyk lagu2 dr artis2 lain yg aku lyn.. contoh nyer Cherish, Prima J, Lil Mama, T.I. (favorite aku gk ni), Scorpion, Gorillaz, Limp Bizkit, Nelly, Akon, Sean Paul, 50Cent, Whitney Houston n bnyk lg la.. kalo senarai kn sume, sure mual.. (aku yg menulis ni pn dh mual).. haha..

lagu2 melayu aku lyn gk.. tp aku lg suka lagu2 yg lama la.. lagu2 skang ni tah per2.. tangkap leleh jer lebih.. pastu sumer cm lbh kurang sama jer melodi nyer.. bosan....



that's all folks.. jmpe lg nnt.. c",)

4 comments:

AA said...

hahaha sejak bila ada katak kat blog ko nih?

aiseyman rapper gak ko ni yea.. kalah aku heheh

aku layan s.m salim jer.. paling kuat pun Dr Fazley abg Asmara Ini tu. ekeke

Nurhaidah said...

ko stil minat giler kt eminem ek...mmg peminat setia..

SyAhiD a.k.a SyAFir said...

so sori for the late reply :

amer : katak ni peneman sementara ko bc2 2.. huhu... comel kn..? haha..

aku kn kekasih gelap eminem.. kne la tau it rap2 ni sume.. haha.. ;)

yoko ko ni lyn s.m salim n Dr fazley.. bkn ko slalu lyn keroncong ker..? huhu.. ;)

SyAhiD a.k.a SyAFir said...

edd : so sori lmbt reply.. a'ah... dlu kini n hopefully selama nyer.. dh jd kekasih gelap eminem pn.. huhu... ;)